Cessna Model 150/152 a 172
Sponzorované odkazy:

Nasledujúce riadky vás zoznámia s ľahkými a cvičnými lietadlami typu Cessna.
História lietadiel Cessna
S blížiacim sa koncom druhej svetovej vojny spoločnosť Cessna dostala požiadavku na cenovo dostupné, dvojmiestne a hlavne športové a cvičné lietadlá. Na základe týchto požiadaviek vznikol model 140. Išlo o jednokrídlový hornoplošník s fixným podvozkom. Prvýkrát vzlietol už 28. júna v roku 1945. Motory tohto modelu dosahovali výkonu 63 kW. Spoločne s modelom 120 spoločnosť predala cca 4000 kusov. Model 120 mal klapky, elektrický štartér a naviac ďalšie postranné okná. V päťdesiatych rokoch sa Cessna koncentrovala na trh so štvormiestnymi jednomotorovými lietadlami. V roku 1957 vyrobila Cessnu 142. Lietadlo bolo určené pre dvojčlennú posádku, ktorá mala sedadlá vedľa seba. Cessna 142 sa radí medzi jednokrídlové hornoplošníky s trojkolesovým pristávacím podvozkom.
Cessna Model 150/152
Označenie Cessna 142 bolo čoskoro zmenené na Model 150 a v roku
1959 bolo skonštruované prvé z celkom 683 lietadiel poháňaných motormi
s výkonom 75 kW.
V sedemdesiatych rokoch mala spoločnosť predaných viac než 2200 strojov
Cessna 150 a v roku 1964 predstavila nový model 150D. Tento model bol
vylepšený o veľmi dôležitú záležitosť – mal useknutý zadný trup a
presklenú kabínu. Až model Cessna 150F predstavil nový dizajn – šikmý
chvost.
Až v roku 1970 sa objavil model 150K – akrobatický model, ktorý šiel do
výroby spolu so štandardnou cvičnou verziou. Nasledoval model 150L,
ktorý mal zdokonalený podvozok. Už nešlo o tradičný oceľový, ale
o trubkový. V roku 1978 sa z lietadla stal model Cessna 152, ktorý bol
tiež vyrábaný v akrobatickej verzii.

Špecifikácie Modelu 152
Do lietadla Cessna 152 sa vojde dvojčlenná posádka. Maximálna rýchlosť činí 200 km/h, maximálna letová hladina je 4480 m a maximálny dolet lietadla je cca 1160 km. Čo sa týka veľkosti, rozpätie krídel nepresahuje 10 m, dĺžka lietadla meria cca 7,40 m a výška dosahuje viac než 2,50 m. Hmotnosť lietadla Cessna 152 je približne 730 kg.

Cessna Model 172
Svoju kariéru odštartoval tento model ako Model 170, ktorý prvýkrát
vzlietol do nebies v roku 1947. Lietadlo je charakteristické väčším
trupom ako predchádzajúci model 140 a má oveľa výkonnejší motor. Cessna
170B bola vybavená väčšími klapkami a v roku 1956 dostala trojkolesový
podvozok a stala sa Cessna 172.
Štvorsedadlová Cessna 172 sa stala asi tým najpopulárnejším turistickým
lietadlom.
.jpg)
Špecifikácie Modelu 172
Ako už bolo uvedené, do tohto typu lietadla sa zmestí štvorčlenná posádka. Lietadlo je poháňané jedným piestovým motorom s výkonom 112 kW. Maximálna rýchlosť činí 224 km/h, maximálny dolet je 1030 km a maximálna letová hladina dosahuje cca 4000 m. Čo sa veľkosti týka, dĺžka lietadla je cca 8,20 m, výška 2,70 m a rozpätie krídel je zhruba o 11 m. Celková hmotnosť Cessny Modelu 172 je 1043 kg.

Článok Cessna Model 150/152 a 172 bol publikovaný 30. ledna 2013 v 07.30 v rubrike Lietadlá. Autorom článku je Mgr. Eva Arnicanová. Pre diskusiu slúži komentáře (0).
Podobné články
- Cessna CJ4 29.01.2013 07.30
- Vyhliadkové lety lietadlom 24.01.2013 09.15
- Najrýchlejšie lietadlo sveta - čo takto sa preletieť? 26.12.2013 06.15
Top 10
- Invia, cesta k letenkám do sveta
- Letisko Varšava, najrušnejšie letisko v Poľsku
- Letový dispečer - o koho sa vlastne jedná?
- Washington airport - jedno z najrušnejších letísk USA
- Duty free shopy na letiskách
- Airbus A330
- Batožina do lietadla - odbavená a príručná batožina
- Príručná batožina do lietadla
- Boeing 767
- Ako prečkať zdĺhavé čakanie na letisku?
Tagy
lietadlá spoločnosť letisko duty free Francúzske letiská Boeing letenky lietanie Airbus lietadlo