Lockheed Martin L-1011 TriStar – lietadlo jordánskeho kráľa
Sponzorované odkazy:

Páčil sa vám stroj McDonnell Douglas? Ak áno, nie ste jediná/ý. V roku 1966 viedli požiadavky trhu k vývoju McDonnell Douglas, a z toho vyústili do vývoja prúdového dopravného lietadla Lockheed TriStar pre veľmi využívané trasy. Projekt bol pod označením L-1011 odštartovaný v marci 1968 od tej doby spoločnosť dostala objednávky celkom na 144 strojov.
Lockheed Martin L-1011 TriStar
Prvé lietadlo vzlietlo k nebesiam už 16.11. 1970. Počiatočná verzia L-1011–1 vstúpila do služby u Eastern Airlines dňa 26.4. 1972. Potom nasledovala ďalšia séria TriStars 100 s predĺženým doletom, oveľa väčším výkonom a ďalšími inováciami. Pokiaľ sa pozriete na modely TriStar L-1011–1, –50, –100 a –200, nemôžete ich zvonku nijako rozlíšiť. Primárna obmena a prispôsobenie zahŕňajú typ motora, pneumatík, rámu kolies a vnútornej palivovej nádrže. Pri pokuse o vylepšenie doletových vlastností lietadla TriStar predstavila spoločnosť model a sériu L-1011–500. Toto lietadlo dostalo v roku 1979 svoju certifikáciu FAA. L-1011–500 malo kratší trup a šesť dverí triedy A. Krídelné koľajnice boli tiež vylepšené a predĺžené až o 1,40 cm. K ochrane proti prílišnému zrýchľovaniu pri veľkých rýchlostiach bola do lietadla inštalovaná tzv. RSB, čiže rýchlostná záchranná brzda.

Špecifikácia TriStar L-1011–200
Do tohto lietadla sa zmestí dvoj až štvorčlenná posádka a celkom 400 cestujúcich. Nie je to teda žiadny drobček. Lietadlo je poháňané tromi prúdovými motormi Rolls-Royce, ktoré vážia neuveriteľných 22 680 kg. Maximálna rýchlosť lietadla je 975 km/h a maximálny dolet takmer 6400 km. TriStar L-1011–200 váži 225 000 kg.

Hlavné varianty
Medzi hlavné varianty patrí samozrejme L1011, teda počiatočná výrobná
verzia lietadla. Po nej nasleduje séria L-1011–100, ktorá bola vylepšená
o predĺžený let. Séria L-1011–200 bola zdokonalená o zvýšený dolet a
posledné série L-1011–500 sa líšia modifikáciou krídel.
Toto lietadlo patrí medzi dolnoplošné lietadlá so šikmým krídlom. Všetky
typy sú si podobné až na model 500.
Výroba TriStar bola ukončená v roku 1983 po vyrobení 250 lietadiel.

Letecké spoločnosti
S lietadlom Lockheed Martin L-1011 TriStar lietala celá rada aeroliniek napr. Delta Air Lines, Canada Air, India Air, British Airways, BWIA, Eastern Air Lines, Trans World Airlines, American Air Lines, Pacific Southwest Airlines, ATA Arilines atď.
Článok Lockheed Martin L-1011 TriStar – lietadlo jordánskeho kráľa bol publikovaný 12. února 2013 v 10.00 v rubrike Lietadlá. Autorom článku je Mgr. Eva Arnicanová. Pre diskusiu slúži komentáře (0).
Podobné články
- Ultraľahké lietadlá v kocke 19.01.2014 07.00
- BAe Jetstream, One-Eleven, Systems – podobné lietadlá typu BAe 19.02.2013 11.15
- Cessna Model 150/152 a 172 30.01.2013 07.30
- Boeing 767 22.12.2012 11.00
- ATR 72-202 10.01.2013 07.30
Top 10
- Invia, cesta k letenkám do sveta
- Letisko Varšava, najrušnejšie letisko v Poľsku
- Letový dispečer - o koho sa vlastne jedná?
- Washington airport - jedno z najrušnejších letísk USA
- Duty free shopy na letiskách
- Airbus A330
- Batožina do lietadla - odbavená a príručná batožina
- Príručná batožina do lietadla
- Boeing 767
- Ako prečkať zdĺhavé čakanie na letisku?
Tagy
lietadlá spoločnosť letisko duty free Francúzske letiská Boeing letenky lietanie Airbus lietadlo